Op zaterdag 21 september 2019 is het World Cleanup Day: het grootste burgerinitiatief ter wereld dat zich inzet tegen zwerfafval. In ruim 160 landen trekken vrijwilligers door de straten, de parken, de bossen en langs de kusten om samen zwerfvuil op te ruimen. Ook in Vlaardingen! Doe mee en geef je op.

De Plastic Soup Foundation coördineert de opschoonactie in Nederland. Hierbij ligt de focus op onze rivieren en andere wateren. Want daar kunnen we voorkomen dat plastic afval in zee en uiteindelijk de oceaan terechtkomt.

GroenLinks Vlaardingen zal zich net als vorig jaar (zie foto's onder aan dit bericht) inzetten voor een schonere Vaart door mee te doen met Sup it Up.
Sup it Up is een leuk en gezellig evenement op het water waarbij we op sportieve en actieve manier de Vlaardingse Vaart schoon scheppen van plastic en ander zwerfvuil. Hierbij wordt dan gebruik gemaakt van een SUPboard en elektrische bootjes.

Het evenement wordt georganiseerd door SUP (Stand Up Paddling) Vlaardingen en Waterpoort Vlaardingen en vindt plaats op 21 september vanaf het historisch schip de Theodora. Namens GroenLinks zullen de fractieleden Robin Bongers en Esther van Wieringen mee doen. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar dus schrijf je ook in, zo maken we wereldwijd schoon schip!

Van 13:00 - 17:00 uur.

Meld je aan via Facebook.

Voor vragen of meer informatie kun je terecht per mail bij Neill Voorburg.