... vier activiteiten: werkgroep tentoonstelling Palestina; volksdansfeest; internationale vrouwendag; breed overleg VVEH. Meepraten en deelnemen aan deze activiteiten? U bent van harte welkom!

------------------------------------------------------------------

1. UITBREIDING WERKGROEP TENTOONSTELLING
'Palestina 1948, herinneringen aan een verdwenen land'

De tentoonstelling ‘Palestina 1948, herinneringen aan een verdwenen land was te zien in het Tropenmuseum te Amsterdam.

In mei 2008 was het 60 jaar geleden dat de staat Israel werd opgericht. Een gebeurtenis die ertoe leidde dat honderdduizenden Palestijnen moesten vertrekken uit het gebied waar zij woonden. Deze uittocht wordt in het Arabisch aangeduid met 'nakba': de catastrofe.
Het Tropenmuseum heeft met de geslaagde tentoonstelling veel bezoekers laten weten en laten ervaren  op welke wijze dit de levens van individuele Palestijnen heeft beïnvloed. Persoonlijke verhalen, in de vorm van video-interviews, brengen de herinnering aan 1948 vanuit Palestijns perspectief in beeld.
Historische foto’s tonen het leven in Palestina vóór 1948, aangevuld met hedendaagse kunst en fotografie.

Sinds enige tijd is stichting Vele Vlaardingers Eén Huis (VVEH) i.s.m. de Palestijnse gemeenschap in Vlaardingen voorbereidingen aan het treffen om de tentoonstelling over te nemen.
Het doel is om de tentoonstelling in Vlaardingen te vertonen in het voorjaar van 2009, omstreeks maart tot mei 2009.

Namens VVEH, Al Awda en, Palestijnse Vrouwen Unie,
Maha de Kok – Abu Awad

Om de tentoonstelling Nakba in Vlaardingen te doen slagen is uitbreiding van de werkgroep zeer dringend nodig. Een verzoek aan u om hierbij assistentie/medewerking te verlenen.

Graag een mail naar een van onderstaande mensen - zij wachten met spanning uw reactie af:
Nanda en Jalal Al-Baz       nanda.albaz@kpnplanet.nl
Nawal en Ibrahim Al-Baz   ialbaz@mac.com
Maha de Kok-Abu Awad    mahadekok@marady.nl
Han Raeijmaekers              velevlaardingerseenhuis@vlaardingen.nl  of  tel: 4350111

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. VOLKSDANSFEEST op 24 januari 2009

Kom kennismaken met volksdansen o.l.v. Melie Nederpelt.
De dansen zijn gevarieerd zowel voor beginners als gevorderden uit de hele wereld.

Aanvang 14.00 uur tot 17.00 uur
met aansluitend een gevulde soep maaltijd - kosten € 3,50 p.p.

Gaarne aanmelden hiervoor!

Locatie:
Vele Vlaardingers Eén Huis
Floris de Vijfdelaan 148

Voor informatie en aanmelding:
Theo en Marit Arling
Tel. 010-2342244  / 06-28916494

3. INTERNATIONALE VROUWENDAG 8 maart 2009

Vrouwendag 2009 wordt voor het eerst gevierd in het Pand van Vele Vlaardingers Een Huis.
We hopen dus op veel vlaardingse vrouwen - uit alle windstreken en kleuren van Vlaardingen.
Het thema: Vrouwen op Weg

Een vrolijke en inspirerende dag op zondag 8 maart van 11.00 - 17.00 uur, incl. lunch. film, lezing, gesprek, workshop, muziek, plezier, thee, henna..........
We zoeken nog een paar vrouwen die met ons willen meedenken, het liefst uit een van de mooie kleuren van onze stad!

Het eerstvolgende overleg is
woensdag 4 februari,
10.30 uur,
pand VVEH - Floris de Vijfdelaan 148

Graag een mail naar een van onderstaande vrouwen:
Nelleke van der Luit   ed.nelleke@zonnet.nl
Rhimou Bouchrit  vwmaasdelta-siv@xs4all.nl
Elma Oosthoek  dorpoost@hetnet.nl

4. BREED OVERLEG Vele Vlaardingers Eén Huis

Het is bijzonder dat we met elkaar zo’n intercultureel ontmoetingsplatform hebben. En er gebeurt ook erg veel binnen VVEH.
Daar  willen wij graag een brede betrokkenheid hebben, zeker  bij  het Breed Overleg (vier keer per jaar) en bij de activiteiten die VVEH ontplooit.
Vele Vlaardingers Eén Huis bestaat bij de gratie dat we een gezamenlijke missie hebben en met elkaar meedenken én meedoen.
We stellen u dringend de vraag of u alstublieft het Breed Overleg in 2009 met regelmaat wilt (blijven) bezoeken.

U kunt alvast de data (laten) noteren!  En op 9 februari present zijn.

Breed Overleg 2009
9 februari