Nieuws gefilterd op Onderwijs

GroenLinks stelt vragen over thuiszitters in Vlaardingen

Vorige week maandag verscheen er een artikel in de Volkskrant waarin voormalig Kinderombudsman Marc Dullaert zijn zorgen uitte over kinderen die thuis zitten. Het 'thuiszitterspact' dat in juni door scholen, gemeenten en ministeries gesloten werd blijkt namelijk niet overal even goed uitgevoerd te worden. Sommige scholen blijken zelfs de afspraken uit het pact naast zich neer te leggen waardoor de vermindering van de aantallen thuiszitters nog niet overal plaatsvindt. Dullaert spreekt daarmee over een 'schizofrene situatie'. De GroenLinks fractie wil, d.m.v. het stellen van art. 36 vragen, graag weten hoe de situatie in Vlaardingen is en wat het college voor eventuele maatregelen treft om te zorgen dat alle kinderen naar school gaan.

Motie ter verbetering van energielabel en binnenklimaat van Vlaardingse scholen

Op de Raadsagenda van 29 juni staat het punt ‘Integraal Huisvestingsplan’. De fractie van GroenLinks zal, samen met ONS Vlaardingen en D66 bij dit agendapunt bijgaande motie indienen. De motie is een direct gevolg van de onlangs gehouden klimaatconferentie waar diverse partijen zich een inspanningsverplichting hebben opgelegd om de beoogde klimaatdoelen te gaan realiseren.

GroenLinks roept college op het schoolzwemmen weer in te stellen

GroenLinks wil zwemlessen op basisschool terug - art. 36 vragen 26 aug. 2015

Naar aanleiding van een waarschuwing van de directeur van de reddingbrigade Nederland maakt de GroenLinks fractie zich zorgen over het aantal kinderen dat zonder zwemdiploma A en B de basisschool verlaten. Het aantal ongevallen van verdrinking neemt toe. De fractie van GroenLinks vraagt aan de wethouder hoe de situatie in Vlaardingen is, en doet de suggestie om het schoolzwemmen weer in volle glorie te herstellen.

Buurtavond over energiebeperking in Holy Noord

Afgelopen woensdag 12 februari opende de wethouder van duurzaamheid Jan Robberegt (GroenLinks) een buurtavond voor eigenaar-bewoners in Holy-Noord. De bewoners waren uitgenodigd om informatie te verkrijgen over mogelijkheden om het energiegebruik in hun woning te beperken.