Nieuws over iedereen

Zienswijze ingediend tegen verhoging gaswinning d.m.v. fracking in gebied Gaag Monster

Gebied gaswinning Gaag-Monster

De NAM heeft een zogeheten winningsplan ingediend betreffende gaswinning bij Gaag, Maasdijk, ’s Gravenzande, Monster en De Lier. Het ontwerpinstemmingsbesluit voor deze gaswinning Gaag-Monster ligt van 28 juni tot en met 8 augustus 2018 ter inzage. Iedereen kan er op reageren met een zogeheten ‘zienswijze’. GroenLinks raadslid Neill Voorburg heeft, mede namens de GroenLinks (steun)fractieleden en de GroenLinks wethouder een zienswijze geschreven. Deze zal op persoonlijke titel worden ingediend, aangezien GroenLinks geen rechtspersoon is.

Herdenking: nooit weer Hiroshima – Nooit weer Nagasaki

Herdenkingsboom op het rosarium van het voormalig Holy ziekenhuis - Nooit meer Hiroshima

Maandag 6 augustus 2018 is het precies 73 jaar geleden dat de atoombom in Hiroshima viel. Daarom worden op deze dag om 12.00 uur namens Platform Ander Vlaardingen en PAX Ambassade van Vrede – Vlaardingse Vredesweek witte bloemen geplaatst bij dit herdenkingsmonument op het rosarium van het voormalig Holy ziekenhuis. Ieder is van harte uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn.

In het AD: ONS: breng leegstand Vlaardingen snel in kaart

ONS Vlaardingen vindt dat het college binnen twee weken met een verordening komen om de leegstand in Vlaardingen in kaart te brengen. Alleen... is het reces nu.... In een bericht in het AD van 1 augustus reageert o.a. fractievoorzitter van GroenLinks Lianne van Kalken op de ideeën van ONS.

Alsnog zwanenzang voor zwanen na redding van stookolie

GroenLinks stelt vragen over paradox zwanen: eerst redden en dan toestemming voor doden - 6 juli 2018

Hetzelfde orgaan – de provincie Zuid-Holland – dat geld ter beschikking stelde om zwanen te redden van de stookolie geeft een week later toestemming zwanen te doden… Namens ONS-Vlaardingen, de SP en Leefbaar Vlaardingen stelt Neill Voorburg van GroenLinks hier vragen over. De wethouder is vervolgens geschrokken en verbaasd…. en gaat het uitzoeken.