Nieuws over iedereen

GroenLinks op gesprek in de Oostwijk

GroenLinks op gesprek in de Oostwijk - za. 6 oktober 2018

GroenLinks vindt het belangrijk om mét mensen te praten, in plaats van over mensen. Daarom zijn we op zaterdag 6 oktober met een gezellig groepje vrijwilligers de Oostwijk in gegaan.

Minibos in Vlaardingen een stap dichterbij

Motie GroenLinks en PvdA over mogelijkheid om een minibos in Vlaardingen aan te leggen is aangenomen - 4 oktober 2018

Tijdens de raadsvergadering diende raadslid Neill Voorburg van GroenLinks mede namens de PvdA een motie in om de mogelijkheden van een minibos in Vlaardingen in kaart te brengen. De motie is met ruime meerderheid aangenomen, we zetten hiermee een groen stapje in de juiste richting!

Amendement waarborging kwaliteit Kindregelingen aangenomen

GroenLinks Vlaardingen - Neill Voorburg dient amendement Kindregelingen in - 13 sept. 2018

Kindregelingen zorgen ervoor dat kinderen uit gezinnen die wat minder te besteden hebben (120% bijstandsnorm) tóch naar een sportvereniging kunnen of schoolspullen kunnen aanschaffen. GroenLinks Raadslid Neill Voorburg diende dit door de PvdA gesteunde amendement in: “Alle kinderen in Vlaardingen moeten de kans krijgen om met hun leeftijdsgenoten mee te kunnen doen.”.

Tijd voor een keerpunt

GroenLinks zondagmiddag 9 sept. 2018 tijdens het evenement De Kantine in Actie in de AFAS Live

Afgelopen zondag, 9 september, sprak Jesse Klaver in de grootste kantine van Nederland, de met lunchtafels omgetoverde AFAS live, over problemen in de publieke sector. Dit deed hij niet alleen, veel mensen uit die sector deden hun verhaal, waaruit wel bleek hoe nodig het was dat er politiek licht op de problemen wordt geschenen. 1500 mensen waren aanwezig om naar deze mensen te luisteren en met ze te praten.