Nieuws over Lianne van Kalken

GroenLinks Vlaardingen wil ook onderzoek Rotterdam Airport checken

Sinds gebleken is dat het onderzoek gedaan voor Lelystad Airport fouten bevat wordt er nu ook nagegaan of de luchtvaartonderzoeken voor Schiphol en Maastricht diezelfde fouten bevat. GroenLinks Vlaardingen vraagt het college (zie hieronder) om het onderzoek gedaan voor Zestienhoven / Rotterdam The Hague Airport (RTHA) kritisch te bekijken voordat er voor dit vliegveld een nieuw luchthavenbesluit wordt genomen.

Lianne van Kalken lijsttrekker GroenLinks Vlaardingen

De vier kandidaten van GroenLinks Vlaardingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018

Afgelopen dinsdag 10 oktober hebben de leden van GroenLinks Vlaardingen de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 vastgesteld. Lianne van Kalken heeft de volle steun van de partij gekregen om als lijsttrekker voor GroenLinks de verkiezingen in te gaan.

GroenLinks vraagt: hoe zorgt het college voor verbetering van de Vlaardingse luchtkwaliteit?

Volgens een onlangs uitgesproken vonnis van de Haagse rechtbank moet de overheid alles in het werk moet stellen om op zo kort mogelijke termijn overal in Nederland aan de Europese Luchtkwaliteitswet te voldoen. De fractie van GroenLinks is benieuwd naar de inzet van het Vlaardings college en stelt daarom vragen. Behalve overschrijdingen van de zogeheten grenswaarden worden hierin ook concreet genoemd de Marathonweg, de aanleg van de Blankenburgverbinding, de bouw van een Coolpoort en de voorgenomen plannen voor de realisatie van een overslaghaven aan de Deltaweg.

Wéér meer drukte op de Marathonweg? GroenLinks heeft veel vragen!

GroenLinks ziet een samenhang tussen de aanleg van een verbindingsweg en de vestiging van het bedrijf Coolpoort Westland, en stelt vragen aan het college. Waarom wordt de problematiek van de zwaar verontreinigde grond niet opgelost? Zand erover en een nieuwe weg aanleggen? En ‘bestemming groen’ wijzigen in ‘bestemming verkeer’? Is gezondheid van de Vlaardingers voor het college nog wel een belangrijk punt?

GroenLinks raadslid Lianne van Kalken over de Voorjaarsnota 2017

Raadslid Lianne van Kalken van GroenLinks Vlaardingen over de VoorJaarsNota 2017

Op woensdag 5 juli heeft Lianne van Kalken namens de fractie van GroenLinks Vlaardingen de algemene beschouwing gehouden op de VoorJaarsNota van het college. De focus ligt niet alleen op het verleden, maar ook op de toekomst. Hieronder de tekst die zij uitsprak. Daaronder de amendementen en moties van of mèt GroenLinks ingediend. Op donderdag 6 juli komt het College van B&W met een reactie.