Nieuws over Neill Voorburg

GroenLinks Vlaardingen wil ook onderzoek Rotterdam Airport checken

Sinds gebleken is dat het onderzoek gedaan voor Lelystad Airport fouten bevat wordt er nu ook nagegaan of de luchtvaartonderzoeken voor Schiphol en Maastricht diezelfde fouten bevat. GroenLinks Vlaardingen vraagt het college (zie hieronder) om het onderzoek gedaan voor Zestienhoven / Rotterdam The Hague Airport (RTHA) kritisch te bekijken voordat er voor dit vliegveld een nieuw luchthavenbesluit wordt genomen.

Toelichting bij vragen GroenLinks over luchtkwaliteit in Vlaardingen

GroenLinks roept het college op om inzichtelijk te maken op welke plekken in Vlaardingen de wettelijke luchtkwaliteitsnormen overschreden kunnen worden. GroenLinks heeft schriftelijke vragen gesteld naar aanleiding van de uitspraak van de rechter in het kort geding van Milieudefensie tegen de Nederlandse staat. Daaruit blijkt dat de overheid meer werk moet verzetten om luchtvervuiling tegen te gaan. Deze uitspraak kan ook gevolgen hebben voor op handen zijnde projecten in Vlaardingen, zoals de bouw van een Coolport of de aanleg van de Blankenburgtunnel.

Uitbreiding vluchten Rotterdam Airport? Bestuurlijk concept advies zegt NEE

Reactie GroenLinks Vlaardingen op het concept advies van de Bestuurlijke Regiegroep Rotterdam The Hague Airport - 22 mei 2017

GroenLinks Vlaardingen besteedde al een aantal keren aandacht aan de uitbreidingswens van Rotterdam Airport. Hieronder onze reactie op het concept advies van de Bestuurlijke Regiegroep Rotterdam The Hague Airport (BRR) over regionaal draagvlak Luchthavenbesluit Rotterdam The Hague Airport (RTHA). Op 24 mei a.s. vindt er een openbare hoorzitting plaats over de uitbreidingsplannen van Rotterdam Airport.