Nieuws over Neill Voorburg

Amendement waarborging kwaliteit Kindregelingen aangenomen

GroenLinks Vlaardingen - Neill Voorburg dient amendement Kindregelingen in - 13 sept. 2018

Kindregelingen zorgen ervoor dat kinderen uit gezinnen die wat minder te besteden hebben (120% bijstandsnorm) tóch naar een sportvereniging kunnen of schoolspullen kunnen aanschaffen. GroenLinks Raadslid Neill Voorburg diende dit door de PvdA gesteunde amendement in: “Alle kinderen in Vlaardingen moeten de kans krijgen om met hun leeftijdsgenoten mee te kunnen doen.”.

Alsnog zwanenzang voor zwanen na redding van stookolie

GroenLinks stelt vragen over paradox zwanen: eerst redden en dan toestemming voor doden - 6 juli 2018

Hetzelfde orgaan – de provincie Zuid-Holland – dat geld ter beschikking stelde om zwanen te redden van de stookolie geeft een week later toestemming zwanen te doden… Namens ONS-Vlaardingen, de SP en Leefbaar Vlaardingen stelt Neill Voorburg van GroenLinks hier vragen over. De wethouder is vervolgens geschrokken en verbaasd…. en gaat het uitzoeken.

Nieuw college geïnstalleerd

Nieuw college geïnstalleerd - 5 juni 2018

In een buitengewone raadsvergadering van 5 juni 2018 kwam er een eind aan het oude college. De fracties die een wethouder leveren voor het nieuwe college (ONS.Vlaardingen, SP, GroenLinks, VVD en CDA) droegen deze eerst voor, waarna er over hen gestemd werd. Dit nadat unaniem door de Raad werd ingestemd met het zogeheten rompakkoord. Namens de fractie van GroenLinks werd door Lianne van Kalken Bart de Leede voorgedragen als wethouder. Hieronder deze tekst.