Nieuws over Neill Voorburg

GroenLinks in de Westwijk in gesprek

GroenLinks in de Westwijk in gesprek - 15 december 2018

Vandaag, zaterdag 15 december, is GroenLinks met bewoners van de groenste wijk van Vlaardingen in gesprek gegaan: De Westwijk. We werden gastvrij ontvangen en men nam uitgebreid de tijd om te vertellen hoe het is om te wonen in deze groene en diverse wijk. Opvallend hoe positief de mensen over hun wijk spreken!

Amendement waarborging kwaliteit Kindregelingen aangenomen

GroenLinks Vlaardingen - Neill Voorburg dient amendement Kindregelingen in - 13 sept. 2018

Kindregelingen zorgen ervoor dat kinderen uit gezinnen die wat minder te besteden hebben (120% bijstandsnorm) tóch naar een sportvereniging kunnen of schoolspullen kunnen aanschaffen. GroenLinks Raadslid Neill Voorburg diende dit door de PvdA gesteunde amendement in: “Alle kinderen in Vlaardingen moeten de kans krijgen om met hun leeftijdsgenoten mee te kunnen doen.”.

Alsnog zwanenzang voor zwanen na redding van stookolie

GroenLinks stelt vragen over paradox zwanen: eerst redden en dan toestemming voor doden - 6 juli 2018

Hetzelfde orgaan – de provincie Zuid-Holland – dat geld ter beschikking stelde om zwanen te redden van de stookolie geeft een week later toestemming zwanen te doden… Namens ONS-Vlaardingen, de SP en Leefbaar Vlaardingen stelt Neill Voorburg van GroenLinks hier vragen over. De wethouder is vervolgens geschrokken en verbaasd…. en gaat het uitzoeken.