Nieuws gefilterd op Vragen en Antwoorden GroenLinks

Toch een chemische opslag terminal in Vlaardingen?

Heeft het bedrijf Anaconda zich toch in Vlaardingen gevestigd? In 2008 schreven wij nog op deze site het bericht met de kop “Gemeentebestuur Vlaardingen acht vestiging bedrijven als Anaconda ongewenst”. Zij reageerden hiermee op 'de startnotitie voor een terminal voor chemicaliën en minerale olieproducten aan de Kreekweg te Vlaardingen'. Quote: "Naar onze mening past een dergelijk bedrijf niet aan deze zijde van de Nieuwe Maas." Nu blijkt achter de Praxis een bord te staan met het woord ‘Anaconda’. De fractie van GroenLinks stelt hierover vragen aan het college.

GroenLinks maakt zich zorgen om mogelijk gif in het Oeverbos

GroenLinks Vlaardingen maakt zich zorgen om mogelijk gebruik van gif in het Oeverbos en stel vragen aan B&W - 12 juni 2017

De fractie heeft signalen ontvangen van burgers van Vlaardingen die zich zorgen maken over het mogelijk gebruik van gewasbestrijdingsmiddelen op een picknickplek in het Oeverbos. Aangezien het gebruik van gif schadelijk is voor zowel mens als natuur, heeft de fractie vragen gesteld aan het College van B&W over dit mogelijke gebruik van de gewasbestrijdingsmiddelen op deze plek. Wij willen graag opheldering en zien dan ook uit naar de reactie van het College. Vooral zijn we benieuwd naar de maatregelen die zij gaan treffen mocht er gif gebruikt zijn.

Lijdt leefbaarheid Vlaardingen in het zicht van een overslaghaven schipbreuk?

De gemeente Vlaardingen blijkt bereid om een overslaghaven in Vlaardingen te realiseren... GroenLinks is hierover zeer verbaasd en stelt daarom dan ook vragen aan het college. De burgers en de gehele gemeenteraad hebben hierover namelijk geen enkele informatie ontvangen.
Volgens uitspraken van de projectleider heeft het college geen bezwaar en zou de haven al in december 2017 operationeel moeten zijn. De reeds drukste en vuilste weg van Vlaardingen wordt nog drukker, het milieu en de leefbaarheid komen verder onder druk te staan.

Het college wordt opgepord naar een meer duurzaam beleid

GroenLinks samen met gelukkig ook enkele andere fracties blijven zich inzetten voor een versnelling van het duurzaamheidsbeleid van dit college. Enkele partijen kwamen met een amendement op het Actieplan Wonen en een motie voor een experiment ‘City Deal Woningabonnement – energiebesparing door de markt’. Energieneutraal bouwen en nul op de (gas)meter zijn de uitgangspunten.