Nieuws gefilterd op Vragen en Antwoorden GroenLinks

GroenLinks vraagt college naar sluiting van Coffeeshop The Bull

Coffeeshop The Bull aan de Vetteoordskade moet op vandaag 1 december zijn deuren sluiten. Betrokkenen en buren vrezen voor toenemende illegale straathandel en overlast bij de twee resterende coffeeshops in Vlaardingen. GroenLinks stelt vragen en verzoekt het college naar oplossingen te zoeken om The Bull aan een vervangende locatie te helpen.

GroenLinks vraagt: hoe zorgt het college voor verbetering van de Vlaardingse luchtkwaliteit?

Volgens een onlangs uitgesproken vonnis van de Haagse rechtbank moet de overheid alles in het werk moet stellen om op zo kort mogelijke termijn overal in Nederland aan de Europese Luchtkwaliteitswet te voldoen. De fractie van GroenLinks is benieuwd naar de inzet van het Vlaardings college en stelt daarom vragen. Behalve overschrijdingen van de zogeheten grenswaarden worden hierin ook concreet genoemd de Marathonweg, de aanleg van de Blankenburgverbinding, de bouw van een Coolpoort en de voorgenomen plannen voor de realisatie van een overslaghaven aan de Deltaweg.

Wéér meer drukte op de Marathonweg? GroenLinks heeft veel vragen!

GroenLinks ziet een samenhang tussen de aanleg van een verbindingsweg en de vestiging van het bedrijf Coolpoort Westland, en stelt vragen aan het college. Waarom wordt de problematiek van de zwaar verontreinigde grond niet opgelost? Zand erover en een nieuwe weg aanleggen? En ‘bestemming groen’ wijzigen in ‘bestemming verkeer’? Is gezondheid van de Vlaardingers voor het college nog wel een belangrijk punt?

Toch een chemische opslag terminal in Vlaardingen?

Heeft het bedrijf Anaconda zich toch in Vlaardingen gevestigd?

Heeft het bedrijf Anaconda zich toch in Vlaardingen gevestigd? In 2008 schreven wij nog op deze site het bericht met de kop “Gemeentebestuur Vlaardingen acht vestiging bedrijven als Anaconda ongewenst”. Zij reageerden hiermee op 'de startnotitie voor een terminal voor chemicaliën en minerale olieproducten aan de Kreekweg te Vlaardingen'. Quote: "Naar onze mening past een dergelijk bedrijf niet aan deze zijde van de Nieuwe Maas." Nu blijkt achter de Praxis een bord te staan met het woord ‘Anaconda’. De fractie van GroenLinks stelt hierover vragen aan het college.