Nieuws gefilterd op Vragen en Antwoorden GroenLinks

Alsnog zwanenzang voor zwanen na redding van stookolie

GroenLinks stelt vragen over paradox zwanen: eerst redden en dan toestemming voor doden - 6 juli 2018

Hetzelfde orgaan – de provincie Zuid-Holland – dat geld ter beschikking stelde om zwanen te redden van de stookolie geeft een week later toestemming zwanen te doden… Namens ONS-Vlaardingen, de SP en Leefbaar Vlaardingen stelt Neill Voorburg van GroenLinks hier vragen over. De wethouder is vervolgens geschrokken en verbaasd…. en gaat het uitzoeken.

GroenLinks stelt vragen over collectieve zonnepanelen

Op 22 november 2017 heeft de voorzitter van de Coöperatie Vlaardings Energie Collectief UA aan het College van B&W en de Raad een brief gezonden over collectieve zonnedaken op panden in eigendom van de gemeente. Per brief van 27 februari jl. heeft de Teammanager Vastgoed namens burgemeester en wethouders een reactie gezonden. De brief van de Coöperatie was ook gericht aan de Raad, maar is nooit aan de Raad gezonden. Naar aanleiding hiervan heeft GroenLinks vragen gesteld. Lees ze hier.

GroenLinks vindt voorgenomen bomenkap zeer onverstandig en stelt het college vragen

GroenLinks stelt dat voorgenomen bomenkap zeer onverstandig is en stelt het college vragen - 19 maart 2018

Onze luchtkwaliteit in en om Vlaardingen komt door de aanleg van steeds meer snelwegen en het toenemende vrachtverkeer steeds meer onder druk te staan. Daar komt ook nog eens onze ligging ten opzichte van de Waterweg, de scheepvaart en de industrie bij. Voor GroenLinks alle reden om de luchtkwaliteit zeer serieus te nemen en onze groene gebieden juist te willen versterken en zuinig te zijn op onze bomen. GroenLinks is ontsteld over het voornemen om 44 bomen rond de rivierzone te willen kappen en stelt het college daarom vragen.