Nieuws gefilterd op Vragen en Antwoorden GroenLinks

GroenLinks vindt voorgenomen bomenkap zeer onverstandig en stelt het college vragen

GroenLinks stelt dat voorgenomen bomenkap zeer onverstandig is en stelt het college vragen - 19 maart 2018

Onze luchtkwaliteit in en om Vlaardingen komt door de aanleg van steeds meer snelwegen en het toenemende vrachtverkeer steeds meer onder druk te staan. Daar komt ook nog eens onze ligging ten opzichte van de Waterweg, de scheepvaart en de industrie bij. Voor GroenLinks alle reden om de luchtkwaliteit zeer serieus te nemen en onze groene gebieden juist te willen versterken en zuinig te zijn op onze bomen. GroenLinks is ontsteld over het voornemen om 44 bomen rond de rivierzone te willen kappen en stelt het college daarom vragen.

Vier Scoutinggroepen volgens college in één gebouw? GroenLinks is ontsteld en stelt vragen

Vier Scoutinggroepen volgens college in één gebouw? GroenLinks is ontstelt en stelt vragen - 12 maart 2018

Vrijwilligers van de vier scoutinggroepen werken al jaren samen met een architect aan de ontwikkeling van vier nieuwe, duurzame gebouwen. En nu ineens een bericht in het AD dat de gemeente deze nieuwbouw te duur vindt en op de rem trapt. Naast de vele vragen die dit oproep bij de fractie van GroenLinks (zie hieronder) is daarom natuurlijk ook de vraag: Waarom is er hierover geen tussentijds bericht naar de raad gekomen met een update over de stand van zaken?

Lees de GroenLinks vragen

Plastic oceanen? Nee! Motie Statiegeldalliantie door Raad aangenomen

Gemeenteraad neemt motie GroenLinks aan over aansluiting bij Statiegeldalliantie - 25 januari 2018

De gemeenteraad heeft donderdag 25 januari unaniem een motie van GroenLinks aangenomen, waardoor de gemeente Vlaardingen zich zal aansluiten bij de Statiegeldalliantie. Deze alliantie, die in november 2017 het leven is geroepen, bestaat uit maatschappelijke organisaties uit Nederland en België. Zij pleiten ervoor dat de regering statiegeld invoert op blikjes en kleine plastic flesjes. Het doel daarvan is de hoeveelheid zwerfafval fors terug te dringen.

Een plofkippenrestaurant in Vlaardingen – wat voor stad willen we zijn?

Gemeenteraad stemt in met een plofkippenrestaurant in Vlaardingen  - 25 januari 2018

Op donderdag 25 januari is de geplande verkoop van grond aan KFC besproken in de Vlaardingse Raad. GroenLinks heeft zich op grond van dierenwelzijn, gezondheid van de inwoners van Vlaardingen en duurzaamheid (middels een amendement) uitgesproken tegen de komst van een KFC restaurant. Helaas heeft een meerderheid van de Raad echter aangegeven wel akkoord te gaan met de vestiging van een KFC restaurant.

GroenLinks vraagt college naar sluiting van Coffeeshop The Bull

Coffeeshop The Bull aan de Vetteoordskade moet op vandaag 1 december zijn deuren sluiten. Betrokkenen en buren vrezen voor toenemende illegale straathandel en overlast bij de twee resterende coffeeshops in Vlaardingen. GroenLinks stelt vragen en verzoekt het college naar oplossingen te zoeken om The Bull aan een vervangende locatie te helpen.