Nieuws gefilterd op Vragen en Antwoorden GroenLinks

GroenLinks vraagt: hoe zorgt het college voor verbetering van de Vlaardingse luchtkwaliteit?

Volgens een onlangs uitgesproken vonnis van de Haagse rechtbank moet de overheid alles in het werk moet stellen om op zo kort mogelijke termijn overal in Nederland aan de Europese Luchtkwaliteitswet te voldoen. De fractie van GroenLinks is benieuwd naar de inzet van het Vlaardings college en stelt daarom vragen. Behalve overschrijdingen van de zogeheten grenswaarden worden hierin ook concreet genoemd de Marathonweg, de aanleg van de Blankenburgverbinding, de bouw van een Coolpoort en de voorgenomen plannen voor de realisatie van een overslaghaven aan de Deltaweg.

Wéér meer drukte op de Marathonweg? GroenLinks heeft veel vragen!

GroenLinks ziet een samenhang tussen de aanleg van een verbindingsweg en de vestiging van het bedrijf Coolpoort Westland, en stelt vragen aan het college. Waarom wordt de problematiek van de zwaar verontreinigde grond niet opgelost? Zand erover en een nieuwe weg aanleggen? En ‘bestemming groen’ wijzigen in ‘bestemming verkeer’? Is gezondheid van de Vlaardingers voor het college nog wel een belangrijk punt?

Toch een chemische opslag terminal in Vlaardingen?

Heeft het bedrijf Anaconda zich toch in Vlaardingen gevestigd?

Heeft het bedrijf Anaconda zich toch in Vlaardingen gevestigd? In 2008 schreven wij nog op deze site het bericht met de kop “Gemeentebestuur Vlaardingen acht vestiging bedrijven als Anaconda ongewenst”. Zij reageerden hiermee op 'de startnotitie voor een terminal voor chemicaliën en minerale olieproducten aan de Kreekweg te Vlaardingen'. Quote: "Naar onze mening past een dergelijk bedrijf niet aan deze zijde van de Nieuwe Maas." Nu blijkt achter de Praxis een bord te staan met het woord ‘Anaconda’. De fractie van GroenLinks stelt hierover vragen aan het college.

GroenLinks maakt zich zorgen om mogelijk gif in het Oeverbos

GroenLinks Vlaardingen maakt zich zorgen om mogelijk gebruik van gif in het Oeverbos en stel vragen aan B&W - 12 juni 2017

De fractie heeft signalen ontvangen van burgers van Vlaardingen die zich zorgen maken over het mogelijk gebruik van gewasbestrijdingsmiddelen op een picknickplek in het Oeverbos. Aangezien het gebruik van gif schadelijk is voor zowel mens als natuur, heeft de fractie vragen gesteld aan het College van B&W over dit mogelijke gebruik van de gewasbestrijdingsmiddelen op deze plek. Wij willen graag opheldering en zien dan ook uit naar de reactie van het College. Vooral zijn we benieuwd naar de maatregelen die zij gaan treffen mocht er gif gebruikt zijn.