Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. GroenLinks doet mee aan de coalitieonderhandelingen

Donderdag 19 april hebben informateurs Frans Hoogendijk (ONS.Vlaardingen) en Arnout Hoekstra (SP) hun conclusies gepresenteerd na de gesprekken die afgelopen week met de partijen hebben plaatsgevonden. Een coalitie met ONS.Vlaardingen, SP, VVD, GroenLinks en het CDA lijkt volgens hen het meest voor de hand liggend.

2. GroenLinks vindt voorgenomen bomenkap zeer onverstandig en stelt het college vragen

GroenLinks stelt dat voorgenomen bomenkap zeer onverstandig is en stelt het college vragen - 19 maart 2018

Onze luchtkwaliteit in en om Vlaardingen komt door de aanleg van steeds meer snelwegen en het toenemende vrachtverkeer steeds meer onder druk te staan. Daar komt ook nog eens onze ligging ten opzichte van de Waterweg, de scheepvaart en de industrie bij. Voor GroenLinks alle reden om de luchtkwaliteit zeer serieus te nemen en onze groene gebieden juist te willen versterken en zuinig te zijn op onze bomen. GroenLinks is ontsteld over het voornemen om 44 bomen rond de rivierzone te willen kappen en stelt het college daarom vragen.

3. GroenLinks 3-puntenplan - Doorpakken op duurzaamheid

GroenLinks: Doorpakken op duurzaamheidr - 3-puntenplan duurzaamheid

De transitie naar een duurzaam Vlaardingen is cruciaal de komende raadsperiode. GroenLinks wil de wegwerp economie omvormen tot een circulaire economie; van afval naar grondstof. Onze woningen en gebouwen worden energieneutraal en energie halen we niet langer uit vervuilende fossiele brandstoffen, maar uit duurzame alternatieven, als het kan opgewekt door de bewoners van Vlaardingen zelf. Ook op het gebied van duurzaamheid komen wij daarom met een 3-puntenplan.