Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Scheidend GroenLinks raadslid Corrie Kortleven verrast met Koninklijke onderscheiding

Afscheid van de raad - Corrie Kortleven en Hermine Koning - 26 maart 2014

Woensdagmiddag namen tijdens een extra raadsvergadering 15 raadsleden afscheid van de raad. Zo ook de GroenLinks raadsleden Corrie Kortleven en Hermine Koning. Burgemeester Bas Eenhoorn had voor elk vertrekkend raadslid een persoonlijk woord. Als laatste was Corrie Kortleven van GroenLinks aan de beurt. Groot was voor haar de verrassing toen zij de burgemeester de woorden hoorde uitspreken die horen bij het uitreiken van een Koninklijke onderscheiding.

2. GroenLinks en de Vlaardingse begroting: Over nieuwe huizen, persluchtmaskers, peentjes en 'lusten en lasten'

Tijdens de behandeling van de begroting 2006-2009 in de Vlaardingse gemeenteraad sprak Jack Tsang namens de GroenLinks-fractie de belofte uit om met suggesties te blijven komen om de verbondenheid met Vlaardingers concreet vorm te geven. "In stenen, in natuur en in sociale maatregelen." Hij diende een motie in om als gemeente de voedselbank een donatie te geven.

3. "Zet je energiegeld op de voedselbank!"

In vervolg op deze landelijke GroenLinks-actie vraagt GroenLinks Vlaardingen iederéén die het kan missen mee te doen met deze actie en de 52 euro energiegeld die iedereen straks terugkrijgt te schenken aan o.a. de voedselbank!

4. Tien GroenLinks-argumenten tegen meer asfalt en beton

Op 11 december 2010 organiseerde GroenLinks Rijnmond een bijeenkomst naar aanleiding van de wegen- en tunnelplannen in de regio. De eindconclusie was unaniem en duidelijk: GroenLinks is tegenstander van het uitrollen van nog meer asfalt en daarmee het blijven faciliteren van autoverkeer.

5. CDA en GroenLinks wisselen ideeën over huwelijksvoltrekkingen uit

CDA-raadslid Peter van der Zwan reageert vanuit "woede en ergernis" op de vragen die GroenLinks onlangs steldde aan het college. Met name gaat het hem over "het feit dat GroenLinks geen geen enkel begrip toont voor de (overigens zeer kleine) groep zittende ambtenaren". Jack Tsang reageert...

6. GroenLinks en de Vlaardingse begroting: Over nieuwe huizen, persluchtmaskers, peentjes en 'lusten en lasten'