Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. GASTCOLUMN: Waterschapsverkiezingen

'Ouwe getrouwen' weten het nog: vroeger had GroenLinks Vlaardingen haar nieuwsbrief genaamd' RAADikaal'. Daarin ook regelmatig een column van 'Ronald', een synoniem van één van de destijds zeer actieve leden van de afdeling. Het verheugt het bestuur dat 'Ronald' sinds kort weer terug is van weggeweest en ons voor de tweede maal een column toezond.

2. Door GroenLinks ingediende moties

.... bij de begrotingsbehandeling afgelopen donderdag 9 november van de Gemeente Vlaardingen. Uiteindelijk is maar één van de vijf geplande moties ook werkelijk ingediend, omdat B&W vier moties overnam.

3. Stelt het Vlaardings college wel echt belang in een fietsveilig Vlaardingen?

De beantwoording van de vragen van GroenLinks over gevaarlijke kruispunten in Vlaardingen leverde teleurstellende en vage antwoorden op. Kort gezegd luidde het: "we doen ons best". Geen enkele toezegging dus om gevaarlijke situaties voortvarend aan te pakken.... En dat terwijl er een rapport ter tafel ligt dat aantoont dat het aantal fietsongelukken een stijgende lijn vertoont. GroenLinks, bij monde van raadslid Hermine Koning, neemt geen genoegen met deze lege reactie en stelt daarom vervolgvragen aan het college.

4. GroenLinks verbaasd over 10 jaar onveiligheid Odfjell

Na als Raad geïnformeerd te zijn over de stand van zaken met betrekking tot de situatie bij Odfjell maakt Kees Borsboom gebruik van het rondje ‘Mondelinge vragenronde raadsleden’ voorafgaand aan de Raad van afgelopen donderdag 8 maart. GroenLinks is verbaasd dat de controle zo lang, zo slecht werd uitgevoerd, en dat er vergunning aan het bedrijf werd verleend. En: ook al wordt de situatie bij Odfjell nu bestempeld als ‘beheersbaar’, hoe veilig zijn eigenlijk de andere bedrijven? Burgemeester Bruinsma reageert aansluitend.