Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Alsnog zwanenzang voor zwanen na redding van stookolie

GroenLinks stelt vragen over paradox zwanen: eerst redden en dan toestemming voor doden - 6 juli 2018

Hetzelfde orgaan – de provincie Zuid-Holland – dat geld ter beschikking stelde om zwanen te redden van de stookolie geeft een week later toestemming zwanen te doden… Namens ONS-Vlaardingen, de SP en Leefbaar Vlaardingen stelt Neill Voorburg van GroenLinks hier vragen over. De wethouder is vervolgens geschrokken en verbaasd…. en gaat het uitzoeken.

2. Nieuw college geïnstalleerd

Nieuw college geïnstalleerd - 5 juni 2018

In een buitengewone raadsvergadering van 5 juni 2018 kwam er een eind aan het oude college. De fracties die een wethouder leveren voor het nieuwe college (ONS.Vlaardingen, SP, GroenLinks, VVD en CDA) droegen deze eerst voor, waarna er over hen gestemd werd. Dit nadat unaniem door de Raad werd ingestemd met het zogeheten rompakkoord. Namens de fractie van GroenLinks werd door Lianne van Kalken Bart de Leede voorgedragen als wethouder. Hieronder deze tekst.

3. Alarmerend verlies aan insecten – GroenLinks wil maatregelen

Alarmerend verlies aan insecten – GroenLinks wil maatregelen

Het gaat slecht met onder andere bijen, kevers, vliegen en vlinders. Het aantal insecten is de afgelopen decennia met twee derde afgenomen. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Natuurmonumenten is uitgevoerd. De resultaten zijn in lijn met Duits onderzoek uit 2017 waaruit al bleek dat 76% van de insecten de afgelopen 27 jaar is verdwenen. GroenLinks maakt zich ernstig zorgen en wil ook in Vlaardingen actie en stelt een drietal maatregelen voor.

4. Tweede hoorzitting Blankenburgtunnel bij Raad van State

Blankenburgtracé

Op 26 april 2018 vond bij de Raad van State voor de tweede keer een zitting plaats over het Tracébesluit voor de Blankenburg-tunnel. De zitting ging over de wijzigingen in het Tracébesluit die de minister van Infrastructuur & Waterstaat in het najaar van 2017 doorvoerde. Advocaten van het ministerie van Infrastructuur en Auke Wouda namens de beroepspartijen (o.a. de Midden-Delfland Vereniging) werden ruim drie uur bevraagd door de leden van de RvS.