Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. GroenLinks familiedag op alle terreinen een happening!

GroenLinks familiedag op alle terreinen een happening! 11 november 2018

Het was een geweldige GroenLinks familiedag afgelopen zondag 11 november in de kas van Stadslandbouw Van Ruytenburch voor de afdeling Vlaardingen. ‘s Middags rond twee uur kwamen de eerste leden binnen en was het een weerzien van oude bekenden.

2. Bijdrage GroenLinks begrotingsbehandeling 2019-2022

Op woensdag 7 en donderdag 8 november buigt de gemeenteraad van Vlaardingen zich weer over de begroting voor de periode 2019-2022. De eerste dag hebben alle partijen de tijd om hun algemene beschouwing te houden over de meerjarenbegroting 2019-2022. Op donderdag worden de amendementen en moties ingediend en besproken.

Hier de bijdrage van de GroenLinks fractie bij monde van fractievoorzitter Lianne van Kalken, uitgesproken op woensdag 7 november. Gevolgd door een overzicht van alle geplande amendementen/moties.

3. Meerdere organisaties willen natuureducatie weer terug in Vlaardingen

Afsluiting van het kindertuinseizoen in Holy - september 2018

Tijdens de komende begrotingsbehandeling in de Vlaardingse gemeenteraad zal de GroenLinks fractie een voorstel doen om het per 1 januari 2015 wegbezuinigde duurzaamheidscentrum voor Natuur en Milieu Educatie (NME) opnieuw leven in te blazen door minstens de terugkeer van een natuureducatieprogramma mogelijk te maken. Hiermee geeft GroenLinks steun aan de wens van meerdere Vlaardingse organisaties (zie onderstaand persbericht) die zich hard maken voor terugkeer van natuureducatie voor de basisschoolkinderen.

4. GroenLinks op gesprek in de Oostwijk

GroenLinks op gesprek in de Oostwijk - za. 6 oktober 2018

GroenLinks vindt het belangrijk om mét mensen te praten, in plaats van over mensen. Daarom zijn we op zaterdag 6 oktober met een gezellig groepje vrijwilligers de Oostwijk in gegaan.

5. Uitroeien Canadese ganzen volstrekt onacceptabel voor GroenLinks

Canadese ganzen neergestreken in het Buizengat - juli 2017

Met een ontheffingsvergunning is de Provincie Zuid-Holland begonnen met het uitroeien van 20.000 Canadese ganzen en het terugbrengen van kolganzen naar 200. Ook in Vlaardingen zijn op verschillende plekken ganzen te vinden. Wat GroenLinks betreft gaan we deze niet doden! Er zijn andere manieren! Het beleid van de gemeente Rijswijk is daar een goed voorbeeld van. Om het college op het juiste pad te helpen stelt GroenLinks daarom een aantal vragen.

6. Het is niet altijd politiek

Zomerterras Vlaardingen - 24 augustus 2018

Op vrijdagavond 24 augustus draaiden fractievoorzitter Lianne van Kalken samen met wethouders Bart de Leede en Bart Bikkers (VVD) een bardienst bij het jaarlijks georganiseerde Zomerterras in ‘t Hof. Ook GroenLinks-lid Dany Kerst was met haar enthousiasme van de partij.

7. Zienswijze ingediend tegen verhoging gaswinning d.m.v. fracking in gebied Gaag Monster

Gebied gaswinning Gaag-Monster

De NAM heeft een zogeheten winningsplan ingediend betreffende gaswinning bij Gaag, Maasdijk, ’s Gravenzande, Monster en De Lier. Het ontwerpinstemmingsbesluit voor deze gaswinning Gaag-Monster ligt van 28 juni tot en met 8 augustus 2018 ter inzage. Iedereen kan er op reageren met een zogeheten ‘zienswijze’. GroenLinks raadslid Neill Voorburg heeft, mede namens de GroenLinks (steun)fractieleden en de GroenLinks wethouder een zienswijze geschreven. Deze zal op persoonlijke titel worden ingediend, aangezien GroenLinks geen rechtspersoon is.

8. Herdenking: nooit weer Hiroshima – Nooit weer Nagasaki

Herdenkingsboom op het rosarium van het voormalig Holy ziekenhuis - Nooit meer Hiroshima

Maandag 6 augustus 2018 is het precies 73 jaar geleden dat de atoombom in Hiroshima viel. Daarom worden op deze dag om 12.00 uur namens Platform Ander Vlaardingen en PAX Ambassade van Vrede – Vlaardingse Vredesweek witte bloemen geplaatst bij dit herdenkingsmonument op het rosarium van het voormalig Holy ziekenhuis. Ieder is van harte uitgenodigd daarbij aanwezig te zijn.