Fractievoorzitter GroenLinks Vlaardingen - Lianne van Kalken

Lianne van Kalken

Optimistisch, idealistisch en een teamplayer. Dat is Lianne van Kalken.

Wie Lianne is

Lianne van Kalken is sinds 2014 raadslid voor GroenLinks. In een versplinterd politiek veld is het wat haar betreft belangrijk en onmisbaar om de samenwerking op te zoeken met elkaar.

In de raad zet Lianne zich in voor veiligheid, de juridische aangelegenheden, decentralisaties, onderwijs, cultuur, klimaat en duurzaamheid. Daarnaast zit zij in de agendacommissie, is ze voorzitter van de commissie- en oriënterende avonden en houdt zij zich bezig met ‘Code Oranje’ en de nieuwe democratie. Het samenwerken met elkaar is een punt wat zij regelmatig op de agenda zet.

Waar Lianne vandaan komt

Lianne van Kalken werd op 22 oktober 1990 geboren in Vlaardingen. Op haar zesde verhuisde ze naar Limburg, waar ze tot haar achttiende woonde. Ze ging hierna rechten studeren op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Sindsdien woont zij in Vlaardingen. Inmiddels is Lianne naast raadslid ook Wetenschappelijk Docent op de Erasmus Universiteit, waar zij rechtenstudenten begeleidt bij verschillende vakken. Zowel op de inhoud, als in de praktijk, bijvoorbeeld door het geven van pleitworkshops.

Betrokken bij de samenleving, begaan met de mens en op een sociaal ingestelde wijze. Lianne staat voor een democratie waarin we keuzes durven te maken die gericht zijn op de lange termijn. Het gaat niet om vier jaar, maar om de toekomst van ons land. Voor wat betreft veiligheid, zorg, onderwijs, cultuur, economie en groen: duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Met dat bewustzijn zit zij in de politiek.

Heb je een goed idee, of een vraag, stuur Lianne dan een mail!