BENS COLUMN - Onder deze naam verschijnt op onregelmatige tijden een overdenking van wethouder Ben van der Velde. Deze column gaat over, hoe kan het anders de komende verkiezingen en heet: "De magische datum 7 maart".

De magische datum
7 maart

Zeven maart nader snel! Verkiezingen voor de gemeenteraad, ook in Vlaardingen. Ook onze site staat er vol van. Tien partijen lopen zich inmiddels warm en het beloofd een spannende campagne te worden. Een campagne waar GroenLinks Vlaardingen uit volle overtuiging aan meedoet.
GroenLinks heeft wat te vertellen aan Vlaardingen, GroenLinks zègt ook iets.

GroenLinks voert eigenlijk het hele jaar door, de héle afgelopen raadsperiode, volop campagne.
De fractie op haar manier. Jack, Corrie, Moestapha (en Kemal niet te vergeten) roeren zich, samen met de steunfractieleden, op dualistische wijze. Met daarbij de passende hoeveelheid publiciteit in de Vlaardingse media. Ik, als GroenLinks wethouder in het college van B&W op mijn manier, óók in contacten met de Vlaardingse samenleving.

De idee dat gevoerde campagnes vlak voor de verkiezingen de doorslag geven bij de keuze van de kiezers stemt mij niet zo vrolijk.
Het kan gebeuren dat partijen die vier jaar lang nagenoeg onzichtbaar waren nu tóch winst boeken, door in deze tijd een goede campagne te voeren, èn omdat ze het landelijk goed doen.
In Vlaardingen is de SP zo’n voorbeeld. Ook de Leefbaren en Stadsbelangen zullen in hun campagne alles weer uit de kast trekken, maar wat hebben zij de laatste vier jaar gedaan?
In het roerige jaar 2002 zette VV 2000 'Leefbaar Vlaardingen' achter haar naam en dat leverde vier zetels op!

Ik ben er trots op dat GroenLinks zich onderscheidt van anderen. Vier jaar aan de weg timmeren. Een mooi, degelijk en inhoudelijk goed programma. Een enthousiaste groep mensen die zich het vuur uit de sloffen loopt om GroenLinks onder de aandacht te brengen.
En dit enthousiasme wint het dan nadrukkelijk van die sombere momenten.
Want het kan niemand ontgaan dat GroenLinks hart heeft voor Vlaardingen en de Vlaardingers. We gáán ervoor, letterlijk en figuurlijk!

In deze tijd, vlak voor 7 maart hoort daar natuurlijk het deelnemen aan politieke markten bij; het plakken, al dan niet illegaal; het folderen en het meedoen aan allerlei debatten.
Daar hoort spanning en verkiezingskoorts bij!
Dit allemaal náást het werk van de fractie, en naast het werk als wethouder, wat allemaal uiteraard gewoon doorgaat.

GroenLinks heeft Vlaardingen iets wezenlijks te vertellen, ik geloof daar stellig in!
Ik geloof ook in een goede uitslag op 7 maart. De campagnecommissie en de leden gaan er voor en we weten ons gesteund!
Dinsdag 7 maart om 9 uur weten we het.