Brief bewoner Oostwijk als reactie op Nota Parkeerbeleid 2008

Graag plaatsen wij deze brief op onze website om te illustreren

dat er in de de Oostwijk en VOP verschillende meningen over de

parkeernota bestaan. - Jack Tsang / GroenLinks Vlaardingen.

26 oktober 2008Aan college van B& W VlaardingenCC aan de gemeenteraad van VlaardingenAllen,Voorafgaande aan de raadsvergadering van komende donderdag de 30 oktober, wil ik u vragen onderstaande mee te wegen in uw oordeel.Al reeds jaren is de gemeente op de hoogte van de parkeerproblemen in de Oostwijk en nog steeds geen oplossingen,................!!Ik zal kort aangeven wat er zo al gebeurd bij ons in de Koningstraat.Allereerst zijn er al niet veel plekken maar voor bewoners zou het op zich toerijkend kunnen zijn. Maar wat gebeurd er, onze straat is de eerste aangrenzende straat aan het vergunde gebied. De mensen uit aangrenzende straten parkeren doordeweeks hun tweede auto meestal wel in hun eigen straat, dit is dan vrij van betaling in de avonduren. Maar in het weekend brengen ze allemaal hun tweede (lees bedrijfswagen) bij ons omdat ze hier uiteraard geen vergunning voor hebben gekocht. Daar komt nog bij dat enkele autohandelaren uit de omliggende straten hun handelswaar ook bij ons stallen. Ook mensen die een cursus volgen in het Hollandia gebouw weten onze straat te vinden. Dan zijn er nog de mensen die naar de stad komen en hun auto kwijt willen zonder betalen en doordeweeks al het werk volk die ook niet willen betalen voor hun auto kwijt te kunnen en brengen de auto in onze en de omliggende straten. Let wel wij kunnen eigenlijk nergens anders parkeren we zitten dan al snel in het vergunde gebied.Iedereen is het meer dan zat om steeds weer vreemde auto's te zien staan en zelf langs de haven of verder een plek te moeten zoeken. Ook lijdt eea steeds vaker tot problemen met deze "foutparkeerders" banden leeg laten lopen en bedreigingen over en weer, nadat auto's vast geparkeerd staan.Hoe lang moet dit nog doorgaan of kan er nu echt eens wat gebeuren.Ik ben een groot voorstander van het voorgestelde in de laatste parkeernota, zelf hebben wij twee auto's en eerdaags een derde voor mijn zoon.Ondanks dat betaal ik graag voor een tweede vergunning en ook dat een derde niet mogelijk is géén probleem. Het immers een keus om een tweede dan wel derde wagen te nemen, de consequenties draag ik dan ook wel. Weer al die bedrijfswagens uit de buurt en meer dan twee auto's is ook niet wenselijk mensen kopen één vergunning en stallen alles tot wel 5 wagens van één persoon een straat verder.Uiteraard komen er dan meer plekken beschikbaar, in onze straat is doorgaans 50% van de auto's niet aan onze bewoners te relateren.Allemaal een vergunning waarvan de eerste gratis (helemaal mooi). Tweede vergunning niet te aantrekkelijk maken 350 euro is een mooi bedrag, iedereen heeft immers zijn eigen keus of dat dit het waard is.Meerdere auto's alleen buiten de wijk of in nieuw te bouwen parkeergarages. Natuurlijk zijn er ook mensen tegen, waarschijnlijk vooral degene die geen probleem ervaren, bv nu al vergund gebied en mensen die verder af wonen en niet willen betalen.Zij moeten dan maar eens nadenken hoe het bij hun zou zijn als er een straat eerder het probleem wordt opgelost door vergunningen in te voeren, dan zijn ze waarschijnlijk opeens groot voorstander.Ik wens u alle wijsheid en een verstandig besluit.met vriendelijke groetenP.A. VerkaikKoningstraat 1123134 EH Vlaardingen