Zo lezen we op de website van de 'vakvereniging brandweer vrijwilligers'.

Hiermee refererend aan vragen die GroenLinks onlangs steldde over o.a. de inpandige brandveiligheid.
GroenLinks heeft nog geen reactie van het college. Het C2000 dossier van de VBV  spreekt duidelijke taal. Dank mannen van de Brandweer! Het college kan er zijn voordeel mee doen.

C2000 moet getest

22 januari 2010 - VLAARDINGEN - "Het communicatiesysteem voor hulpdiensten C2000 zit nog altijd vol mankementen", dat volgens het documentaireprogramma 'Zembla', september vorig jaar. Vooral inpandig schijnt het systeem kuren te vertonen. GroenLinks zit er bovenop en vraagt om opheldering.

Ondank geruststellende woorden van brandweercommandant Esther Lieben dat er tot nog toe geen aanwijzingen zijn om ongerust te zijn, is fractievoorzitter Jack Tsang van GL dat wel. Hij wil het naadje van de kous weten en vraagt aan burgemeester Bruinsma waarom er in Vlaardingen nog geen test op inpandige dekking van het systeem is uitgevoerd bij gebouwen waar veel mensen zijn.

Als voorbeeld noemt hij de Stadsgehoorzaal. "Als het systeem daar niet werkt lopen brandweermensen, personeel, van de Stadsgehoorzaal, andere hulpdiensten en het publiek groot gevaar. Wat is er nou moeilijk om het systeem in het theater te testen.

Eén middag werk en het is duidelijk. Als het werkt zijn we klaar, werkt het niet dan kan de brandweer nadenken over een ander alternatief", aldus Tsang in zijn schrijven aan de burgemeester.

Tsang wil verder weten of de gemeenteraad en de burgemeester wel of niet verantwoordelijk zijn voor de inpandige dekking van het systeem in Vlaardingen.

Bron: deWeekkrant.nl

ZIE OOK
C2000 dossier VBV
20090116 Nog vragen? (als u hier naar kijkt heeft u de antwoorden over de onbetrouwbaarheid van de dekking binnenhuis)

NB VBV Die jongens van GroenLinks in Vlaardingen stellen de juiste vragen. Waarom nu niet even een testje en je weet waar je aan toe bent?. Dat is toch erg eenvoudig. Geen middag maar je weet het in een uurtje of de TMO dekking in het theater oké is, toch? Een hele middag en je weet het van heel Vlaardingen, zo lijkt ons. Trouwens zou dat al niet bekend moeten zijn?

De vraag wie verantwoordelijk is voor de binnenhuisdekking is niet moeilijk te beantwoorden. Dat is het college van B&W. Immers de binnenhuis dekking is nooit in de scope (bestek) van het C2000 project meegenomen. Dat moesten gemeenten zelf regelen met de eigenaren/beheerders van gebouwen die daarvoor voorzieningen moeten treffen.
Wij zijn benieuwd naar het antwoord van het college van burgemeester en wethouders.