GroenLinks actie 'Handen af van Kinderopvang' is groot succes!

Al meer dan 45.000 handtekeningen voor kinderopvang. TEKEN OOK!

De handtekeningenactie “Handen af van kinderopvang!” is een groot succes! Na drie weken zijn er al meer dan 45.000 handtekeningen binnen, en het aantal groeit nog elke dag. Er kwamen ook veel steunbetuigingen binnen bij de Tweede Kamerfractie van GroenLinks. Veel mensen zijn bezorgd dat goedkope kinderopvang straks tot het verleden behoort. ‘Waarom een regeling die goed loopt weer ongedaan maken?’ is een veelgestelde vraag. Met de handtekeningenactie hoopt GroenLinks het kabinet op andere gedachten te brengen. Teken ookGroenLinks fractieleider Femke Halsema is blij met de massale steun voor deze actie. “Voor werkende ouders is toegankelijke en goedkope kinderopvang heel belangrijk. Met deze handtekeningen kunnen we écht een vuist maken om de kinderopvang goedkoop te houden. Teken daarom ook!"Tot Prinsjesdag blijft het spannendHet kabinet weigert tot nu toe om concrete plannen bekend te maken over de stijging van de ouderbijdrage en de plannen voor de gastouderopvang. Tot Prinsjesdag blijft het spannend, en tot die tijd zal de actie van GroenLinks doorgaan. Rond Prinsjesdag zullen we de eindstand van de actie bekendmaken en de handtekeningen aanbieden aan het kabinet.