Het was een geweldige GroenLinks familiedag afgelopen zondag 11 november in de kas van Stadslandbouw Van Ruytenburch voor de afdeling Vlaardingen. ‘s Middags rond twee uur kwamen de eerste leden binnen en was het een weerzien van oude bekenden.

Bekijk ook het fotoalbum

De sfeer zat er al goed in en menig familielid waagde zich dan ook aan een spelletje. Of het nou een oud hollandsch sjoelen was, of een aangepaste versie van ‘30 seconds’, men had plezier. De winnaar van Ticket to Ride was overduidelijk Jeanine die ondanks dat het haar eerste keer was, na 60 minuten de overwinning behaalde.

Naast het spel, was er ook ruimte voor cultuur. Dit onderdeel werd afgetrapt door het gemier van lid Freerk. Hij had een uitstekende tekst geschreven en aansluitend was er muziek van Mellow Moods. Ze speelden een fijne set van vrolijke liedjes die je vaak mee kon zingen en ook gewoon heerlijk was om op de achtergrond te hebben.

Dat dit naar meer smaakte scheelde want het buffet werd geopend. Er was door de MoM koks een feestmaal bereid wat een zeer breed pallet bestreek. Van Turkse taart tot Vlaardingse molenkoekjes, van ‘Kip in de hoed’ tot muffins in de hand.

Deze gezellige dag werd afgesloten met de fenomenale band 'Comme çi, comme ça'. Hun hoogtepunt was de kritische balade over de hoekselijn, fijn frans en toch lokaal klonk hun muziek.

De mensen bereikten op het einde van de avond nog even de verlichting door de activiteit Zen en de kunst van het afwassen. Zo zijn we elkaar beter leren kennen. Ik weet nu bijvoorbeeld beter wie jij bent, (als jij dit nu leest Jochem, als het iemand anders is die niet op de familiedag was, dan ken ik je niet en had je er eigenlijk gewoon bij moeten zijn).

Tot de volgende happening!

Bjarni Spans,
namens Commisie Familiedag GroenLinks Vlaardingen