GroenLinks Vlaardingen en D66 Vlaardingen slaan de handen ineen om extra aandacht te geven aan de aanpak Laaggeletterdheid van de gemeente Vlaardingen, door het organiseren van een Prijsvraag en een ‘Ruim Denken’ bijeenkomst op 21 november over het onderwerp.

Laaggeletterdheid komt nog steeds vaak voor in Nederland. Ongeveer 2,5 miljoen mensen in Nederland heeft een probleem met lezen, schrijven en/of rekenen.
De schatting is dat in Vlaardingen ruim 16% van de inwoners van Vlaardingen laaggeletterd is.

De Prijsvraag:

GroenLinks en D66 Vlaardingen willen het onderwerp extra aandacht geven door zoveel mogelijk Vlaardingers op te roepen om een verhaal te maken zonder woorden. De deelnemers kunnen leuke prijzen winnen. Klik HIER voor de poster waarin staat hoe u mee kunt doen.
De prijsuitreiking is tijdens de Ruim Denken avond in de Kroepoekfabriek op 21 november.

Doe mee en stimuleer anderen om ook mee te doen!

Ruim Denken avond 21 november:

Op 21 november vanaf 20:00 uur hebben wij (D66 Vlaardingen en GroenLinks Vlaardingen) daarom, samen met de gemeente Vlaardingen, die een centrale rol vervult in het bestrijden van laaggeletterdheid, hierover een Ruim Denken avond georganiseerd in de Kroepoekfabriek.Wij willen u daarom ook van harte uitnodigen om aanwezig te zijn op 21 november vanaf 20:00 uur bij de Kroepoekfabriek voor een Ruim Denken avond over laaggeletterdheid. Vooral voor mensen zoals u, en uw collega’s, die (indirect) met laaggeletterdheid te maken hebben. We willen graag met u het gesprek aangaan over laaggeletterdheid, en we willen uw op deze avond inspireren met interessante inleidingen en een paneldiscussie. Klik HIER voor het programma.

We nodigen u dan ook graag uit om op deze avond aanwezig te zijn in de Kroepoekfabriek en mee te praten.

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met Fouad Akka op e-mail fouad.akka@vlaardingen.nl