De landelijk voorzitter van GroenLinks, Marjolein Meijer zal op 10 mei tijdens de algemene ledenvergadering in Vlaardingen spreken over GroenLinks als beweging én de rol van de partij in de lokale democratie.

Populisme wint terrein en steeds minder mensen zijn lid van een politieke partij. Is de politieke partij iets van het verleden?
GroenLinks start een partij-brede discussie over dit thema en hoe we lokale democratie kunnen verbeteren.
Wij hebben Marjolein Meijer alvast uitgenodigd om hierover te komen spreken.

Zet de datum alvast in je agenda. Meer informatie volgt.

Geplaatst op 25 april 2016:

We gaan Nederland veranderen - lezing Marjolein Meijer

GroenLinks trekt talent aan. Daar is Jesse Klaver een voorbeeld van, maar ook de nieuwe voorzitter van GroenLinks landelijk. Op het congres van 23 april is Marjolein Meijer (link naar haar profiel op de GL website) met een grote meerderheid verkozen. Op 10 mei is zij in Vlaardingen om te praten over haar plannen hoe GroenLinks een voorhoede kan worden van een brede beweging die Nederland wil veranderen. Ze wil dit doen door in te zetten op opleiding en scouting van talent en het voeren van een professionele campagne maar ook door in GroenLinks open het debat aan te gaan en mensen te binden aan de beweging die GroenLinks is. Op dit moment wordt er vanuit het landelijke partij bureau een intern debat geïnitieerd over zeggenschap en democratie. Ook daar zal Marjolein op ingaan op 10 mei.