Opening klachtensite ov-chipkaart

Reizigers die problemen ondervinden met de ov-chipkaart, kunnen vanaf vandaag hun klachten melden op de website ov-chipklacht.nl. De site is een initiatief van de Rotterdamse gemeenteraadsfractie van GroenLinks. De partij brengt de klachten onder de aandacht van de betrokken ov-bedrijven en zal er op toezien dat de problemen worden opgelost.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reizigers die problemen ondervinden met de ov-chipkaart, kunnen vanaf vandaag hun klachten melden op de website ov-chipklacht.nl. De site is een initiatief van de Rotterdamse gemeenteraadsfractie van GroenLinks. De partij brengt de klachten onder de aandacht van de betrokken ov-bedrijven en zal er op toezien dat de problemen worden opgelost.Vorige week meldde Pedro Peters, de directeur van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET, dat de invoering van de ov-chipkaart een groot succes is en dat de weg nu vrij is voor een landelijke invoering. Volgens het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte zijn er echter nog veel invoeringsproblemen. 'We krijgen dagelijks klachten over het ontbreken van oplaadpunten of problemen met het in- en uitchecken. Ook de privacy van reizigers is nog niet goed gewaarborgd en er ontbreken nog een aantal abonnementsvormen.'GroenLinks is voorstander van de ov-chipkaart, maar wil waarborgen dat de kaart het reizen niet duurder of ingewikkelder maakt. Zonodig leidt dat tot uitstel van de invoering. 'Zolang de invoeringsproblemen nog niet zijn opgelost, moeten reizigers de mogelijkheid houden om hun strippenkaart te blijven gebruiken', vindt Bonte.