Ondanks de dringende protesten van alle burgers in het betrokken gebied en alle milieuorganisaties heeft minister Schultz besloten dat de Blankenburgtunnel moet worden aangelegd. De macht van de lobby van Rotterdam VNO/ NCW en Havenbedrijf blijkt groot en succesvol.

De minister vindt dat de Blankenburgtunnel het beste de verkeersproblemen in dit gebied oplost. Daarnaast is, volgens de minister, de tunnel 800 miljoen voordeliger dan de Oranjetunnel.

Onderaan bijgesloten een download (PDF) naar de kennisgevingsbrief hierover van wethouder Oosterom aan de Vlaardingse gemeenteraad - daarbij ook de brief van de minister aan de Tweede Kamer waarin zij haar besluit toelicht, met als bijlage een uitwerking van het besluit.

De fractie van GroenLinks Vlaardingen is hevig ontstemd over het genomen besluit en vindt dat niet is voldaan aan de motie Dijksma, waarin de minister verzocht is draagvlak te zoeken met de burgers in het betrokken gebied.

De hoop nu is nog gevestigd op de leden van de Tweede Kamer.

Kees Borsboom
Fractievoorzitter GroenLinks
 

» Lees ook bericht op groenlinks.nl van Ineke van Gent:
   "Schultz heeft maling aan gevolgen Blankenburgtunnel"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Geüpload door op 7 dec 2011:

"De voor en tegenstanders buitelden de afgelopen maanden over elkaar heen: de nieuwe oeververbinding onder de Nieuwe Waterweg zorgde voor veel emotie. Komt de tunnel te liggen bij Hoek van Holland of bij Vlaardingen? De minister is eruit: het wordt de Blankenburgtunnel bij Vlaardingen.
Wie er in de toekomst doorheen wil moet wel tol gaan betalen ...."