Onlangs vroeg GroenLinks het college om van het nieuw ingerichte binnenplein van het stadhuis een echt volksplein te maken. In het AD/RD werd zelfs al gesproken over een ‘klein binnenhofje’. Het antwoord van B&W is binnen, maar is GroenLinks er tevreden mee? Lees het krantenartikel, het antwoord van B&W en een nieuwe brief van GroenLinks aan B&W.

Vlaardingen, 7 januari 2006

Betreft: beantwoording vragen binnenplaats stadhuis, CBW/2005/49143

Geacht college,

Bedankt voor uw snelle antwoord nog op de valreep van het oude jaar. U hoefde ook niet lang na te denken, want inderdaad: "twee zielen, één gedachte". Hoe dat kan, daar zijn dikke boeken over geschreven die soms het empirische overstijgen….

In het AD/RD werd het idee "een klein Binnenhofje" genoemd. Goed gevonden! Lijkt me wel wat voor plaatselijke politici die alvast willen oefenen.

Eén punt uit uw vreugdevolle brief was mij niet duidelijk. Onze intentie lag vooral in het openbare gebruik. Vandaar "volksplein".
Ik las in uw antwoord niet onmiddellijk dat u deze intentie deelt.
Wat ons betreft hoort openbaarheid in ieder geval bij de suggesties waarvan u zei dat u daar rekening mee gaat houden.
Op de nieuwjaarsreceptie konden we al ervaren hoe het kan worden. Succes met het komende investeringsprogramma.

Met vriendelijke groeten,

Jack Tsang,
Namens de fractie van GroenLinks.