Samen met de kunstenaars Alexandra Bártolo, Rob de Vries en Ferial Kheradpicheh***) organiseerde zij een expositie onder de titel 'De brug naar China' in de Haagse Pulchri Studio van 17 januari tot en met 8 februari 2009. Er worden o.a. tekeningen, schilderijen, dagboeken, foto’s, beelden en installaties geëxposeerd.
Tegelijkertijd vindt een benefietverkoop plaats waarvan de opbrengst ten goede zal komen aan de kinderslachtoffers van de aardebeving in Sichuan, China.

Aan dit initiatief van Zhanhong Liao e.a. werken in totaal 39 kunstenaars mee, waarvan veel Pulchrileden.
Onder hen ook een vijftal Vlaardingse kunstaars: Elly Zwaanswijk, Wilma Kuil, Marjon Hoogendijk, en Frederiek van der Klugt mee. Ook Rob de Vries, een van de initiatiefnemers, is geen onbekende in Vlaardingen.
Alle kunstenaars hebben kunstwerken voor de benefietveiling gedoneerd.

'De brug naar China' is een project dat hulp verleent aan de kinderslachtoffers maar ook een culturele uitwisseling als doel heeft. Meer informatie vindt u op www.debrugnaarchina.nl.
De organisatie wil een klimaat creëren waarin waardering, tevredenheid en optimisme een hoofdrol spelen.

De tentoonstelling is op zaterdag 17 januari 2009 om 17.00 uur geopend door de ambassadeur van China, Zijne Excellentie de heer Zhang Jun, gevolgd door Chinese Guzheng muziek gespeeld door Marleen Au.

Adres en openingstijden

Pulchri Studio Lange Voorhout 15,
2514 EA Den Haag
Tel.: (070) 346 17 35
www.pulchri.nl

Geopend:
dinsdag t/m zondag 11.00-17.00 uur

*) Zhanhong Liao (1965) werd geboren in Guangzhou (China), zij studeerde af aan het City College van Manchester en woont sinds 1996 in Nederland. Zhanhong is sinds 1999 lid van Pulchri Studio, zij had daar twee solotentoonstellingen in de Voorhoutgalerie. Tevens exposeert zij o.a. bij Galerie Josine Bokhoven te Amsterdam en in het buitenland.
Het werk van Zhanhong Liao is autonoom: haar persoonlijke ervaringen en haar reizen spelen een grote rol in haar werk. Ze combineert Westerse en Oosterse motieven. Behalve haar kenmerkende dagboeken en schilderijen, werkt zij de laatste jaren ook aan installaties, en organiseert projecten en tentoonstellingen in het buitenland. Het uitwisselen van ideeën, haar maatschappelijke betrokkenheid en het zich verdiepen in de mens, verrijken haar werk. Meer informatie over Zhanhong en haar werk ziet u op www.liaozhanhong.com.

**) www.liaozhanhong.com/category/projects/

***) Beeldend kunstenaar Ferial Kheradpicheh (1963, Teheran, Iran), studeerde af aan de academie in Arnhem. Ferial maakt schilderijen, beelden en installaties. Tijdens de tentoonstelling 'De Brug naar China' exposeert zij een serie verrassende foto´s en een installatie, getiteld "Requiem". Hierin staat het kinderlijke gevoel van 'Hibernation' centraal, de winterslaap waaruit je in de lente als herboren ontwaakt. Zij exposeert zowel in Nederland als in het buitenland.